Yin Yoga Boost – Butterfly

 

 

Velkommen til anden stilling i dette lille boost.

Kan du mærke din krop efter dragen i går?

Det er ikke unormalt at man bliver en lille smule øm i kroppen efter denne stilling, så det er OK.

I dag skal vi lave en liggende sommerfugl. Ovenpå den første dags drager er denne knap så intens. Du kan hvile i stillingen og samtidig få effekt.

Det er en stilling der arbejder med stræk på indersiden af ben/lår i indadførerne, åbner i hoften og måske blidt stræk i hase- og baglår.

 Butterfly 1

::  Sådan gør du ::

Du lægger dig på ryggen på din måtte. Bøj nu benene og sæt fødderne i. Så samler du dine fodsåler mod hinanden og lader roligt knæene falde ud til hver sin side. Juster evt. afstanden med dine fødder, så det føles mere afslappet. Du kan evt. understøtte dine knæ med en lille pude eller tæppe, så du slapper mere af. Dine arme kan du have langs kroppen, hænderne på maven eller armene over hovedet. Hvad du lige har lyst til i dag. Find så ro i stillingen og bliv her i 3-5 min.

Mærk efter undervejs om du stadig slapper så meget af som muligt eller der lige er en lille spænding du skal give slip på. Det er ofte i ben/lår, man holder lidt igen og spænder lidt op. Prøv at giv slip.

Når du har holdt stillingen i 3-5 min, så kommer du langsomt ud af den igen ved at løfte knæene op evt. med hjælp af hænderne. Stræk benene langsomt ud og hvil her i minimum 1-2 min.

God fornøjelse <3