Yin Yoga Boost - Legs up the wall

 

Hvor er det dejligt at du stadig hænger på.

Jeg håber, du kan mærke hvilken forskel en så relativ lille indsats gør for dig.

I dag skal vi lave en stilling der vender det hele lidt op og ned. Den er rigtig god lige inden du skal i seng (eller i sengen), da den vender blodomløbet i kroppen og virkelig får din krop og dit nervesystem til at slappe af.

Legs up the wall 1 web

Legs up the wall 2 web

 

::  Sådan gør du ::

Træk måtten helt hen til en væg (den kan også laves uden væg, se nedenfor). Start med at lægge dig i 90gr på siden og med benene langs væggen (billede 1). Sving så benene op langs med væggen og støt dem op ad væggen, så du slapper af. Det kan være dejligt af have et lille tæppe under bagdelen.

Hænder / arme kan du lægge på maven, langs kroppen eller over hovedet, som du har lyst og det føles behageligt.

Hvis du ikke har en væg i nærheden, så lægger du dig blot på ryggen og løfter de samlede ben op til lodret. Her er det næsten nødvendigt at have god støtte for at slappe af i stillingen. Læg et sammenrullet tæppe eller en pude ind uden bagdelen, så den bliver løftet lidt op. Så er det faktisk muligt at slappe af i ben, mave og ryg.

Denne stilling kan du blive i så længe du har lyst. I starten begynder fødderne hurtigt at snurre, men det bliver lidt bedre jo flere gange du prøver den. 5-10 min vil være rigtig fint.

God fornøjelse <3