Vi er på hele tiden – vi er online, vi har gang i mange opgaver på en gang – er udstyret med et fixer-gen, skal lige tjekke dit og dat.

Ser tv samtidig med at vi tjekker telefonen, læser eller forsøger at tale sammen.

Vi multitasker

Vi er i gang hele tiden…..

Og vi vil gerne have at tingene skal ske nu og hellere nu end senere.

Vi vil gerne vise, vi er handlekraftige og kan fikse tingene.

Gøre tingene lidt bedre end godt nok

 

MEN….

Når vi så endelig prøver på at slappe af. Stopper strømmen af input. Når vi tager til yoga eller på anden måde forsøger at lave så lidt som muligt. Ja, så melder utålmodigheden sig. Uroen.

Så er det, vi ikke kan sove, finde ro.

Nervesystemet er på vagt, klar til det næste input. Men det kommer ikke….

Så kommer uroen og tankemylderet

 

Hvad kan du gøre?

Du kan udfordre denne her utålmodighed. Prøv at vær i den.

Vær stille.

Vær nysgerrig!

Øve dig.

 

Gør en ting ad gangen!

Det vil du komme rigtig langt med….

 

Hvis du er på egen hånd, så kan du også prøve at finde noget, der kan hjælpe dig i starten.

Det kan være at gå en rolig tur i naturen. Lytte til en lydfil med en afspænding.

 

Vær nysgerrig på utålmodigheden. Prøv at mærke, hvordan uroen ofte stille og roligt bliver mindre undervejs. Langsomt aftager.

Hvis du er på min briks, kan jeg hjælpe dig på vej.

Eller når du kommer til yin yoga hos mig og vi er i stillingerne i længere tid.

 

Tænk på at kroppen og dit nervesystem også skal have en chance for at være med. At hjernen ikke behøver at køre med 120 km/t. Selvom du bliver udfordret i din tålmodighed, så udforsk det og vær nysgerrig.

 

Din bonus

…..er at du kommer ned i gear, får ro i din krop og en ny tro på at livet sagtens kan leves fuldt ud, selvom det går lidt langsommere

 

Har du brug for hjælp, så er du altid velkommen til at kontakte mig