Hjælp min hjerne er presset og på overload

– hvordan kan du hjælpe dig selv

I løbet af efteråret 2013, bliver min hukommelse bare værre og værre. Jeg kan intet huske. Heller ikke det der lige er sket. Der er store sorte huller og tom skærm. Det værste er, når jeg er bevidst om, at det her ved jeg godt. Men jeg kan ikke huske det, der er blank skærm.

Der blev jeg for alvor bekymret. Jeg har altid haft en god hukommelse og kan huske de mest mærkelige ting. Helt simple ting som at lægge 2 og 2 sammen fungerer heller ikke længere….

Kommer mit hoved nogensinde til at fungere igen?

Det gjorde det heldigvis – men det tog lang tid.

Der er især to strategier, jeg gerne vil dele med dig:

Den ene var min kalender og det bruger jeg fortsat. Alle aftaler bliver lagt ind og jeg sætter reminder på de ting, jeg skal huske. Derudover anvender jeg forskellige farver. Farver for ting der er til mit eget velvære. Farve for arbejde (og her er der blot blokeret at det er arbejde). Farve for mindre vigtige ting, som er nødt til at stå i kalenderen for at kunne huske dem.

Den anden strategi, er en huskebog. Ikke en to-do-lap papir, men et lille hæfte. Selvfølgelig fyldt med husketing. Forskellen er, at når du streger en ting, så smider du ikke to-do-lappen ud. Du kan altid gå tilbage i dit hæfte og se om du har husket dit og dat.

Det gav system og ro for mit hoved. Men det er også nødvendigt at finde ro i kroppen. Det fandt jeg i yin yoga og behandlinger.

En reaktion

Lukket for kommentarer.